Батьки першокласників мають розуміти, що саме відбувається з дітьми в адаптаційний період. Велике значення для адаптації дітей у школі та успішного навчання має спілкування — його інтелектуальний, емоційний та поведінковий компоненти. На початку навчання в школі дітям важливо отримувати радісні та позитивні емоції від спілкування. Якщо в них труднощі в налагодженні взаємин з однолітками, і вони не можуть знайти друзів, то їм потрібна допомога батьків.
Важливо психологічно підтримувати свою дитину, цікавитися її успіхами й негараздами в школі, хвалити її навіть за маленькі результати, налаштовувати позитивно.
У цей період дорослі мають бути терплячими з дитиною. Робити трагедію з того, що вона щось забуває, губить, плутає, не слід. Така розгубленість дитини — закономірна реакція на хвилювання. Не варто підсилювати його надмірною суворістю та метушнею.
Батьки мають стежити за своєю поведінкою, адже вона впливає на формування в дитини мотивації до успішного навчання. Так, дитині складніше адаптуватися, якщо батьки:
порівнюють її успіхи з успіхами інших дітей;
жорстко контролюють її;
рідко хвалять за успіхи та досягнення;
роздратовано та з доріканням реагують на невдачі;
не пов’язують її успіх зі здібностями.
Успішність адаптації дитини залежить від самооцінки. Вона формується в ранньому віці: у сім’ї дитина вперше дізнається, люблять її чи ні, розуміють чи ні, успішна вони чи ні. Адекватна самооцінка полегшує процес адаптації дитини до школи, тоді як завищена або занижена, навпаки, її ускладнює. Однак, навіть якщо в дитини адекватна самооцінка, дорослі мають пам’ятати, що вона ще не в змозі самостійно адаптуватися до шкільних умов.
Батькам слід стежити за режимом дня дитини. Він сприяє успішному навчанню. Дотримання режиму укріплює здоров’я і волю, активізує та бадьорить, дає змогу стежити за часом і раціонально його використовувати.
Перебіг адаптації першокласників до навчання у школі, її успіх більшою мірою залежать від педагога. Саме він створює загальну атмосферу на уроці. Інколи авторитет першого вчителя для дітей важливіший за батьківський. Та за загальний стан дитини, її підтримку відповідальні саме батьки. Тому співпраця дорослих дасть змогу дітям адаптуватися до школи й звикнути до нових правил і нової соціальної ролі.
Немає коментарів:
Дописати коментар